Recent nieuws
Website vernieuwd
Door: de Website Redactie Commissie
De volgende items worden hieronder besproken:Inloggen - Kalender - Aanmelden activiteit - GPS - Contact en communicatie - Verticaal menu - Forum - Zoeken - Veelgestelde vragen - Meer info Op 29 januari is onze nieuwe website in de lucht gegaan. Wat melden onze webmasters Piet Kuijten en Piet van Tongeren? “We hebben nauwelijks startproblemen gekend. Enkele leden hadden wat hulp nodig met het inloggen en een paar koppelingen stonden nog niet goed. De dagen erna hebben alle commissies de gegevens ontvangen voor hun mailbox. Voor zover we weten werkt alles prima. De eerste reacties zijn positief met ook wat voorzichtige opmerkingen dat het even wennen is. Inloggen Voor het inloggen heeft iedereen een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen. Ben je je gebruikersnaam vergeten dan kun je die weer opvragen via "Gebruikersnaam vergeten?" aan de linkerkant van de pagina. Je krijgt dan een scherm waarop je het e-mailadres moet invullen welke bekend is in ons Smoelenboek. Dan krijg je deze gebruikersnaam gewoon toegestuurd. Ben je je wachtwoord kwijt of wil je je wachtwoord gewoon wijzigen dan kun je dat doen via "Wachtwoord vergeten?". Je krijgt dan een scherm waarop je je e-mailadres moet invullen dat bekend is in ons Smoelenboek. Je krijgt dan een "Activeringscode" toegezonden en er wordt een scherm geopend waar op je die code moet invoeren. Dus open je e-mailbox en kopieer deze code en vul die op het scherm in. Op het volgende scherm kun je je nieuwe wachtwoord invullen. Tevens moet je dit nogmaals bevestigen door het nogmaals in te voeren in een tweede veld. Het wachtwoord moet wel aan een aantal eisen voldoen:
Ben je ingelogd, dan heb je de beschikking over meer menu-items, zoals Smoelenboek, Uit het zadel met... , Voor leden, enz... Voor meer info, lees de handleidingen... Kalender Een grote verandering voor iedereen is natuurlijk de KALENDER. Voorheen hadden we de "Toerkalender" waarin ook alle andere activiteiten waren opgenomen, zoals de Barbecue, Gezinsfietstocht, enz... Onder "KALENDER" in het hoofdmenu kun je nu, via "Kalender", ALLE activiteiten van ALLE commissies vanaf vandaag terug vinden. Dus geen historie. De aankomende activiteiten verschijnen sowieso allemaal op de startpagina. Alle aankomende activiteiten van de eerste 4 weken met een maximum van tien staan daar in een lijst. Wil je echter terugkijken naar voorbije activiteiten, dàn kijk je pas onder ACTIVITEITEN bij één van de Kalenders. Kies dan wel de juiste kalender: Toeren, ATB of Evenementen. Verder kun je in alle kalenders de activiteiten per jaar, maand, week en dag bekijken. Bij "lijst"-presentaties kun je onder aan de lijst kiezen voor het tonen van een aantal activiteiten of "alle". In het laatste geval heb je weer de oude kalender met alle activiteiten in één lijst. Ook kun je zoeken naar een maand. Hiervoor kun je de volgende functies op het scherm gebruiken: |
Aanmelden activiteit Vanaf heden moet je, bij activiteiten met vooraanmelding, jezelf aanmelden via het formulier "Aanmelden activiteit" onder "KALENDER". Na het aanmelden zal er, naast je aanmelding bij toeren@wtcdehellen.nl, atb@wtcdehellen.nl of evenementen@wtcdehellen.nl, ook een bevestigingsmailtje naar je opgegeven e-mailbox gestuurd. GPS Raymond Jansink is druk bezig met het controleren, aanpassen en eventueel verbeteren van alle tracks. Voor 1 maart zullen ze via de website beschikbaar zijn. De track van Merkplas is ook aangepast. Zorg dus dat je op 2 maart de juiste versie hebt gedownload. GPX is de standaard In verband met de door onze leden gebruikte GPS-apparaten is nu gekozen voor deze standaard. Tonen van tracks in Google-maps Google Maps toont de track met de rijrichting. Niet iedereen weet hoe je met points, tracks en waypoints kunt omgaan. Het begin van artikel GPS-informatie geeft hierover uitleg. Verder bevat het tips voor iedereen, met en zonder GPS. Lees verder… Contact en communicatie binnen WTC de Hellen Onder CONTACT vind je "Bestuur en commissies" en, als je ingelogd bent tenminste, "Smoelenboek". Op de eerste pagina kun je alle e-mailadressen van de bestuursleden en commissies vinden. Dat zijn allemaal "@wtcdehellen.nl"-adressen. Vanaf heden wordt er alleen via deze adressen gecommuniceerd binnen WTC de Hellen. De mailboxen van de commissies kunnen door alle leden ervan gelezen en dus opgepakt worden. Het Smoelenboek is verhuisd naar "CONTACT". In het Smoelenboek zie je de vertrouwde gegevens, zoals foto, naam, telefoonnummers, prive-mailadressen en eventueel een eigen website. Nu zie je, als je met de muis over de betreffende foto gaat, in een label ook zijn of haar adresgegevens. Het is belangrijk dat deze gegevens goed worden bijgehouden. Wijzigingen van je gegevens kun je doorgegeven via een Wijzigingsformulier onder "Smoelenboek wijzigen". Dat is hetzelfde formulier als onder INFORMATIE bij "Doorgeven wijzigingen". Deze gegevens worden via een mailtje doorgestuurd naar onze secretaris (secretaris@wtcdehellen.nl ) en onze webmasters (webmaster@wtcdehellen.nl), die het Smoelenboek bijhouden. Tevens zal een bevestigingsmailtje gestuurd worden naar het door jou opgegeven e-mailadres. Verticale menu In dit menu vind je zaken terug zoals Nieuws, Voor leden, Lief en Leed, Uit het zadel met..., Verslagen, Foto's, Video's, Links, Forum en veelgestelde vragen. Nieuw hierbij is dus het Forum, Inloggen (zie hierboven), Zoeken en Veelgestelde vragen. Forum Iedereen kan dit forum lezen. Maar alleen onze leden kunnen actief berichten plaatsen en reageren. Zoeken Door een zoekwoord in te vullen in het zoekwoord-veld aan de linkerkant onder de inlogvelden kun je zoeken in alle pagina's van de vernieuwde website. Als resultaat krijg je een lijst met alle pagina's met dat item. Je moet wel zoeken op "zinnige" woorden. Zoeken op het woordje "een" heeft dus geen zin. Veelgestelde vragen Bij "Veelgestelde vragen" proberen wij een antwoord te geven op vragen die vaak aan ons gesteld worden. Meer info Wij staan open voor ideeën, opmerkingen. Of heeft u vragen? Graag alle reacties naar: webmaster@wtcdehellen.nl. |
|