Wieler Toer Club De Hellen

Inlogformulier

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Secret key Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Ons logo 19 apr 2018 12:00 #1

Het zat Linda niet lekker dat ze niet meer precies wist wanneer het logo gemaakt was en hoe het ontstond.
Maar nu weet ze het weer.
"Ik heb een jubileum-logo gemaakt ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de club. Het logo werd op mini-shirtjes gestikt en Peter (Jansen) wist een bedrijf die dat verzorgde. Zodoende heeft hij de bestelling op zich genomen. Tegelijkertijd ontstond er ook een versie voor de club. Deze is minder gedetailleerd dan het logo daarvoor. Dat zegt m’n herinnering, tenminste": aldus Linda.
Maar dat zij het ontworpen heeft weet ze zeker.

Ik denk dat het misschien bij een bepaalde gelegenheid is gebeurd maar niet het 25-jarig bestaan. Het logo is zeker uit de periode van 1990-1995.

Linda blijft denken hoe het zit met het logo.
En voegt toe:"Het jubileumlogo heb ik samengesteld. Of ik dat derailleurtje heb getekend, weet ik niet meer . Er zijn twee versies, namelijk eentje die meer een gedetailleerde tekening is en een eenvoudige versie, die nu nog steeds in gebruik is. Die heb ik niet getekend, naar mijn weten. Misschien wel de letters erbij gezet. Jee, nu tasten jullie nog steeds in het duister."

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Ons logo 19 apr 2018 08:14 #2

Linda van Erve heeft het logo ontworpen. Zij legde dat voor aan Peter Jansen die in één of andere commissie zat. En hij heeft het logo toen meteen overgenomen als het logo van WTC de Hellen.
Ik wist zeker dat Linda dat gedaan heeft en heb het bij haar nagevraagd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Ons logo 13 jan 2018 20:02 #3

Weer iets geleerd
Fanatiek wielrenner, tot op zekere hoogte, en Hellenrijder 2013

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Ons logo 13 jan 2018 19:33 #4

  • heeswijkg
  • heeswijkg's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 5
Tijdens de nieuwjaarsreceptie kwam de vraag over ons logo naar voor. Tijdens de nabespreking werden enkele namen genoemd die dit logo ontworpen zou hebben. Nadat door velen aan ons oud-lid Linda van Erve gedacht werd besloot ik even uit te zoeken wie de echte ontwerper was: Het was in het jaar 1992 dat de vraag kwam voor een eigen logo en dit werd ontworpen door toemalig -uit de Blaak afkomstig lid- Jan Smeulders getekend werd. Het jaar 1992 waarin Piet van Tongeren voorzitter was en Hans de Brouwer namens de toercommissie tochten als de Waalse Pijl en Mechelen-Francorchamps regelde. Ook het jaar dat de toerkalende op 2 A4-tjes paste!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1