Wieler Toer Club De Hellen

Inlogformulier

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Secret key Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Dynamische fietspositiemeting 04 mei 2014 19:32 #1

  • bijel
  • bijel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 2
Tijdens het rondje Nederland georganiseerd door de NFTU, heb ik de workshop blessure preventie gevolgd. Doordat ik klachten had aan de onderrug en het gevoel dat ik niet goed op mijn fiets zat heb ik in april besloten dit te gaan doen. Dit heb ik gedaan bij Sportmax onderdeel van het Maxima Medisch Centrum te Eindhoven. Je moet met je eigen fiets naar Eindhoven en wordt daar op de Tacx gezet. Er worden op 10 plekken van je lichaam censoren geplakt en door een computer wordt je beweging geregistreerd. Er wordt dan gekeken of tijdens het fietsen je knieën, voeten, rug, zitvlak en armen de meest natuurlijk positie aannemen. Dit wordt gedaan door een bewegingswetenschapper die ook de Belkin ploeg goed op hun fiets positioneert. In mijn geval zijn er 5 aanpassingen verricht te weten: Stuurpen van 120 mm naar 90 mm, zadel 5 mm lager, zadel 10 mm naar voren, zadel gekanteld en de schoenplaatjes afgesteld. Ook zijn alle nieuwe fietsmaten opgemeten en gelijk aangepast op mijn eigen fiets en op papier vermeld waardoor het afstellen van je nieuwe fiets in de toekomst ook op deze manier kan worden uitgevoerd. Ook krijg je tips mee om de goed op je fiets te zitten en je kracht vanuit je romp sterker te maken.

Ik fiets nu inmiddels 3 weken met de nieuwe afstelling en de rugklachten zijn weg. Ook voel ik nu de rug- en de buikspieren. Ik zit lekkerder op de fiets en heb het idee dat ik beter mijn kracht kan overbrengen. Voor mij is dit een groot succes geweest en kan het iedereen aanraden die ook klachten en of beter op de fiets wil zitten.

De kosten bedragen 135 Euro. Je kunt op de site kijken of dit vergoed wordt door de ziekenkostverzekering.

Zie de onderstaande internet pagina’s voor meer info.

http://www.ntfu.nl/Nieuws/RondjeNL.aspx
www.sportmax.mmc.nl

Sportieve groet Leon de la Bije

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1